با ما همراه باشید

تکنولوژی

چگونه بازی Thief سرنوشت عناوین مخفی‌کاری را تغییر داد؟

چگونه بازی Thief سرنوشت عناوین مخفی‌کاری را تغییر داد؟



قدم‌هایی که در تاریکی برداشته می‌شود، زمزمه‌هایی که شنیده می‌شود، صدای کشیده شدن کمان و تیری که به سمت هدف پرتاب شد؛ این کلمات عصاره بازی Thief هستند.

درخشان‌ترین نکته بازی Thief صداگذاری و توجهی است که به آن شده است، از کوچک‌ترین افکت صوتی گرفته تا روای بازی که شخصیت اصلی همه چیز به بهترین شکل خود انجام شده است. تمام این دقت توجه برای این است که این شهر تاریک و فاسد را به خاطر بسپرید، مکانی که یک دزد به نام «گرت» (Garret) قهرمان آن شده است. جایی که آهن سرد حکفرمایی می‌کند و سعی در مخفی کردن فرهنگ گذشته و زامبی‌ها دارد. امکان ندارد که سکوت درون بازی را از یاد ببرید، لحظه‌ای که نقشه اشتباه پیش می‌رود و سکوت می‌شکند. فریاد نگهبان‌ها آسمان سیاه شب را پر می‌کند و شما به سختی تلاش می‌کنید خود را از این مخصمصه خطرناک نجات دهید.
بازی Thief عنوانی است توسط اسم خود تعریف می‌شود. خیلی از عناوینی که بعد از نسخه اول این بازی عرضه شدند مانند Deus Ex و Dishonored به شما این آزادی عمل را می‌دهند تا به هر شکلی که دوست دارید بازی کنید. شما تجهیزات لازم برای مخفی‌کاری را دارید ولی اگر به انجام این کار علاقه ندارید می‌توانید به وسیله تفنگ، مواد منفجره و یا جادو به هر شکلی که دوست دارید قوانین بازی را تغییر دهید؛ برخلاف این عناوین بازی Thief به شما تجهیزات و تجربه یک دزد حرفه‌ای را می‌دهد ولی شما را مجبور می‌کند که درون نقش گرت فرو بروید. شخصیت اصلی شاید درون سایه‌ها شکست‌ناپذیر باشد ولی در مبارزه تن به تن هیچ مهارتی ندارد، اگر با چماق خود به پشت سر یک نگهبان ضربه بزنید مطمئنا او را زمین‌گیر خواهید کرد ولی کافی است تا محاصره شوید تا خیلی زود با شکت روبرو شوید. حتی در درجه‌های سختی بالاتر شما اجازه ندارید تا کسی را به قتل برسانید زیرا گرت یک دزد حرفه‌ای است و نباید هیچ مدرکی از خود به جا بگذارد.
اولین بار گرت در سال 1998 و با بازی Thief: The Dark Project به گیمرها معرفی شد. قبل از عرضه این عنوان نیز بازی‌های دیگری در ژانر مخفی‌کاری عرضه شده بود ولی معدود عنوانی بودند که تا این درجه از جزئیات پیش بروند، اولین نسخه از بازی Thief اثری بود که سایه‌ها زره شما بودند و صبر بهترین دوستی که داشتید. تجهیزات شما عبارت بودند از تیرهای آبی برای خاموش کردن چراغ‌ها تا تیرهایی که با طناب آن‌ها می‌توانستید از دیوارها بالا بروید. همه چیز در خدمت گیم‌پلی بود. هر مرحله درون یک محیط باز جریان داشت که به شما این اجازه را می‌داد تا راه خود را انتخاب کنید و تاکتیک‌هایی را به کار بگیرید که در برنامه شما کاربرد دارند.
بازی Thiefمی‌توانید شمشیر خود را بیرون بکشید ولی مطمئن باشید که گرت مدت زیادی دوام نخواهد آورد
از همان اولین مرحله بازی Thief که در یک کاخ بزرگ جریان دارد با یک محیط چندلایه و پیچیده مواجه خواهید شد که راه‌های زیادی برای پیشروی به شما ارائه می‌دهد و تنها راهنمای شما نقشه‌ای است که گرت کشیده است و اعتقاد دارد که درون ساختمان باید تقریبا این شکلی باشد. در مرحله دیگری باید وارد یک معدن به شدت پیچیده شوید که به تنهایی ترسناک است چه برسد که بخواهید راه خود را پیدا کنید.
اگر نسخه اول بازی Thief فقط یک مشکل داشته باشد آن ثابت نبودن عناصر داستانی است، درون داستان المان‌های فانتزی وجود مانند عنکبوت‌های بزرگ و زامبی‌ها حضور دارند و در عین حال شاهد یک جهان استیم‌پانک و مکانیکی هستیم، این تضاد در المان‌های داستان در نهایت باعث شد تا بازی از روایت جذاب دزدی‌های خود فاصله بگیرد و بیشتر به المان‌های فانتزی بپردازد. سازندگان اما از اشتباه خود درس گرفته و در نسخه دوم بازی که Thief: The Metal Age المان‌های فانتزی را حفظ کرده ولی تاکید بیشتری بر عناصر استیم‌پانک بازی داشتند. این بار گرت با تاریکی‌های جامعه مدرن و مکانیکی روبرو می‌شد و ماموریت‌های متنوعی مانند دزدی از بانک، گروگان‌گیری و دزدی اطلاعات را انجام می‌داد.
در نسخه دوم بازی Thief همچنین شاهد تکامل نقشه و محیط بازی نیز بودیم، در واقع می‌توان گفت که این بار داستان بازی حول محیط و گیمپلی می‌چرخید که البته این مورد آسیبی به روایت بازی نزد. محیط بازی بیشتر از هر موقع دیگری غیرخطی و باز شده بود و پر شده بود از نگهبانان و شخصیت‌هایی که هر کدام به نوعی با داستان بازی ارتباط داشتند. همچنین افزایش درجه سختی فقط به معنی دشوار شدن بازی نبود بلکه با هربار افزایش آن باید از قوانین بیشتری مانند همان اصل به قتل نرساندن هیچ فردی پیروی می‌کردید، این چنین جزئیاتی باعث شده بود که ارزش تکرار بازی بیشتر از قبل شود.
بازی Thiefشاید یکی از مشکلات نسخه اول نبود بالانس درست برای المان‌های فانتزی و واقعی بود.
مطمئنا هیچ کدام از این موارد بدون تلاش و کار سخت شرکت سازنده بازی Thief، استدیو Looking Glass تبدیل به واقعیت نمی‌شد، سازندگانی که با دقت بر جزئیات یک اثر به یادماندنی ساختند. به عنوان مثال کمان گرت را در نظر بگیرید، حسی که به شما می‌دهد، صدایی که موقع کشیدن زهش تولید می‌شود همه و همه خاص هستند و کاملا به شما حس یک دزد ماهر را می‌دهند. این مورد درباره دیگر وسایل گرت نیز صدق می‌کند مثلا شمشیر او سلاح خوبی برای چند ثانیه جنگیدن است اما استفاده طولانی مدت از آن فقط شکست را به همراه دارد. هر ابزاری که در اختیار داشتید محدودیت‌های خود را به همراه داشت و در نهایت موفقیت تنها در صورتی امکان‌پذیر بود که از همه آن‌ها به شکل درست استفاده کنید و بدون نقشه پیشروی نکنید.
البته هوش‌مصنوعی قدرتمند نیز در چنین سبکی حرف اول را می‌زند و سری بازی Thief هیچ‌گاه از این لحاظ مشکلی نداشت. کافی بود چندباری با نگهبانان درگیر شوید تا متوجه شوید که گرت فقط یک دزد است و نباید انتظار داشته باشید که بتواند هرکاری را انجام بدهد، همچنین کافی بود تا کمی در سایه‌ها منتظر بایستید و به زمزمه‌های نگهبانان گوش دهید. هر کسی در دنیای این بازی برای خود داستانی داشت و این مورد درباره جزئی‌ترین شخصیت‌ها نیز صدق می‌کرد؛ چنین کاری در سال 1998 مطمئنا یک قدم بزرگ حساب می‌شد. همچنین در ابتدای مقاله ذکر کردیم که صدابرداری بازی نیز در سطح بالایی قرار داشت و واقعا بی‌انصافی است اگر به این مورد اشاره نشود. هر قدمی که در هر محیطی برمی‌دارید صدای متفاوتی دارد و سطح هر محیط در میزان صدایی که راه رفتن گرت تولید می‌کند نیز تاثیر دارد و همیشه باید حواستان به این موضوع باشد.
و در آخر این چنین وسواسی است که باعث می‌شود بگوییم سری بازی Thief چیزی فرای یک عنوان مخفی‌کاری است. شاید نسخه اول بازی از لحظا داستانی و روایت کمی مشکل داشت اما در نسخه دوم شاهد عنوانی هستیم که تکلیفش با خودش مشخص است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

ad



منبع خبر

متخصص دیجیتال مارکتینگ / کارشناس نرم افزار و کارشناس ارشد و دکترای جامعه شناسی / برنامه نویس و مدیر پروژه

تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکنولوژی

رونمایی هارلی دیویدسون از دوچرخه های الکتریکی جدید این شرکت

رونمایی هارلی دیویدسون از دوچرخه های الکتریکی جدید این شرکت


دوچرخه های الکتریکی جدید شرکت هارلی دیویدسون می‌توانند توجه هرکسی را به خودش جلب کند اما این دوچرخه ها تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی ساده نیستند که از طرف این کمپانی معرفی می‌شوند. این شرکت به تازگی طرح‌های آزمایشی از نسل اول دوچرخه‌های الکتریکی خود را با ویژگی‌های قابل توجه و جالب به نمایش گذاشته است.

آخرین باری که اخباری در رابطه با اینکه شرکت هارلی دیویدسون در حال کار بر روی دوچرخه‌های الکتریکی است منتشر شد به 1 سال پیش برمی‌گردد. حال پس از گذشت 12 ماه شرکت بالاخره از سری اول دوچرخه‌های الکتریکی خود رونمایی کرده است.

مقالات مرتبط:

رونمایی از موتورسیکلت الکتریکی «هارلی دیویدسون» موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون دوچرخه‌های الکتریکی شرکت «کانندیل» معرفی شدند رشد استفاده دوچرخه الکتریکی در آمریکا

ظاهرا شرکت قصد دارد 3 مدل متفاوت از این دوچرخه را روانه بازار کند. طبق گفته‌های هارلی دیویدسون، این دوچرخه ها سریع، سبک و استفاده از آنها بسیار آسان است و در واقع برای رفت و آمد درون شهری طراحی شده اند.

گمانه زنی‌های اولیه

دوچرخه های الکتریکی هارلی دیویدسون

با نگاه دقیق‌تر به تصاویر این دوچرخه‌ها می‌توان حدس زد که باتری خیلی بزرگی روی این دوچرخه‌ها قرار نگرفته و به احتمال زیاد قدرت الکتریکی باتری‌ها به منظور تسهیل پدال زنی دوچرخه سوار در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با استفاده از این دوچرخه‌ ها نیازی به پدال زدن ندارید، اشتباه می‌کنید. همچنین به نظر می‌رسد در این دوچرخه‌ها به جای زنجیرهای استاندارد از یک نوع کمربند دندانه دار استفاده شده باشد.

اما نکته عجیب اینجاست که با نگاه کردن به فرمان متوجه می‌شویم که تنها یک دسته ترمز روی این دوچرخه‌ها تعبیه شده که این سیستم تا به امروز تنها بر روی موتورسیکلت‌ها اجرا شده است. بنابراین به احتمال زیاد این دسته ترمز مسئولیت کنترل ترمزهای هردو چرخ را به طور همزمان بر عهده خواهد داشت.

این مطالب را از دست ندهید: دوچرخه‌های برقی موجود در بازار ایران، قیمت و مشخصات

حال با اینکه هارلی دیویدسون این سه مدل دوچرخه را رسما به عنوان نمونه‌های آزمایشی شرکت معرفی کرده اما در بیانیه رسمی این شرکت آماده که این سه مدل در حال حاضر تنها نمونه اولیه هستند و در آینده ممکن است برخی از آنها حتی حذف شوند و به مرحله تولید نرسند.

از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که تصمیم هارلی دیویدسون برای تولید این دوچرخه‌های الکتریکی کاملا جدی است اما این احتمال وجود دارد تغییراتی در این 3 مدل دوچرخه معرفی شده به عنوان محصول نهایی ایجاد شود. در کل ورود دوچرخه‌ های الکتریکی هارلی دیویدسون به بازار حتی با اعمال تغییرات جزئی توسط شرکت همچنان می‌تواند جذاب باشد.



منبع

ادامه مطلب

ارزدیجیتال

تحلیلگر مطرح: اتریوم در اولین چرخه نزولی بزرگ خود قرار گرفته است

تحلیلگر مطرح: اتریوم در اولین چرخه نزولی بزرگ خود قرار گرفته است


کریس بورنیسکه از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و شرکای شرکت Placeholder، در آخرین اظهارات خود گفته است که اتریوم اولین بازار نزولی اساسی خود را مانند بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تجربه می‌کند.

به نقل از کوین‌تلگراف، این تحلیلگر که شیوه‌های نوین تحلیل مانند منحنی جی را ابداع کرده، روز ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) با نگاه به گذشته، سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را بهترین دوره از نظر میزان ریسک به پاداش برای سرمایه‌گذاران بیت کوین توصیف کرد. او در این باره گفت:

برای ناظرین هدفمند، قدرت شبکه علی‌رغم قیمت نزولی آن واضح بود. آن‌ها [سرمایه‌گذاران] که توسط تعصبات خود کور شده بودند، عدم تمایل خود را بر اساس باورهایشان نشان دادند و از قطار جا ماندند. چیزی که برای بیت کوین اتفاق افتاد، هم‌اکنون برای اتریوم در حال رخ دادن است.

تحلیلگر مطرح: اتریوم در اولین چرخه نزولی بزرگ خود قرار گرفته است

نمودار قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳

 

تحلیلگر مطرح: اتریوم در اولین چرخه نزولی بزرگ خود قرار گرفته است

نمودار قیمت اتریوم در سال‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۱۷

در رابطه با صحبت‌های بورنیسکه درباره حرکات قیمت اتریوم، مدیر صرافی بایننس روز گذشته به توییت ویتالیک بوترین درباره پر شدن بلاک چین اتریوم واکنش نشان داد:

من ویتالیک و اتریوم را دوست دارم، اما سرعت و ظرفیت آن‌ یک سال پیش مشکل محسوب می‌شد که در حال حاضر بلاک چین‌های جدیدتر موفق به حل بخش اعظم این مشکل شده‌اند. ما باید کاربردهای واقعی که مردم به آن نیاز دارند را گسترش دهیم و دوباره به مشکلات ظرفیتی و محدودیتی جدیدی برسیم. بر روی کاربردهای تمرکز کنید.

ویتالیک بوترین در جواب به این توییت گفت که مشکلات مقیاس‌پذیری به هیچ وجه حل نشده است و حتی بلاک چین‌‌های متمرکز جدید تنها می‌توانند چند صد تراکنش در ثانیه پردازش کنند. ویتالیک مدعی شد که ایاس برای نمونه با مشکلات مقیاس‌پذیری روبرو شده است.

خالق اتریوم همچنین گفت که روز به روز نسبت به راه‌حل‌های برون زنجیره‌ای لایه دومی مانند شبکه لایتنینگ بدبین‌تر می‌شود.

بوترین پاسخ داد که ایجاد راهکارهای لایه دوم سخت است و نیاز شدید آن به برنامه‌هایی که انگیزه‌ استفاده از آن را توجیه کند، فراگیر شدن آن را با مشکل روبرو می‌کند.

علی‌رغم وضعیت نزولی اتریوم در حال حاضر، نتایج یک تحقیق اخیر نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از جامعه توییتری ارزهای دیجیتال معتقد است که اتریوم دوباره به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

البته این خوشبینی از سال گذشته در جریان بوده است. تام لی، تحلیلگر شناخته‌شده، سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که اتریوم تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۹۰۰ دلار برسد.

در همین حال، بوترین با اشاره به مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم به عنوان یک مشکل همیشگی، گفته است که هزینه انجام تراکنش‌ها و فشارها برای فضای اشغال آن‌ها به نحوی شده که راه استفاده از بلاک چین اتریوم را برای شرکای جدید بسته است.

در حال حاضر اتریوم با قیمت ۱۸۵ دلار خرید و فروش می‌شود.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]



منبع خبر

ادامه مطلب

ارزدیجیتال

خالق سگویت زبان جدیدی را برای قراردادهای هوشمند بیت کوین معرفی کرد

خالق سگویت زبان جدیدی را برای قراردادهای هوشمند بیت کوین معرفی کرد


پیتر وولی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور، زبان برنامه‌نویسی جدیدی به نام مینی‌ اسکریپت (Miniscript) را برای قراردادهای هوشمند بیت کوین معرفی کرد.

به نقل از کوین‌تلگراف، وولی که سازنده یکی از بروزرسانی‌های بزرگ شبکه بیت کوین به نام سگویت است، روز ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد) وب‌سایت پروژه مینی‌اسکریپت را در پیامی که در فهرست ایمیل توسعه‌دهندگان بیت کوین منتشر کرده بود، معرفی کرد.

مینی‌اسکریپت زبانی است که توسط پیتر وولی، اندرو پولسترا و سنکت کانجالکار در شرکت تحقیقات بلاک چینی کانادایی بلاک استریم توسعه یافته است.

وولی در این پیام اشاره کرده است که این پروژه حدود یک سال زمان برده و هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نیازمند توجه بیشتر است.

زبان برنامه‌نویسی مینی‌اسکریپت برای نوشتن زیردسته‌هایی از اسکریپت بیت کوین به صورت ساختار یافته به کار می‌رود که امکان تحلیل، هم‌نهشتی، امضای جنریک و موارد دیگر را فراهم می‌کند. در همین حال، اسکریپت بیت کوین یک زبان بیسیک برنامه‌نویسی است که به کاربران ایجاد قراردادهای هوشمند را با تعیین شرایط خاصی برای اجرای تراکنش‌ها ممکن می‌سازد.

خالق سگویت زبان جدیدی را برای قراردادهای هوشمند بیت کوین معرفی کرد

براساس گفته‌های وولی، پذیرش مینی‌اسکریپت می‌تواند برخی موانعی که در نرم‌افزار وجود دارد را از میان برداشته و سیستم چندامضایی را به وجود آورد که از زبان ساده اسکریپت‌نویسی بیت کوین بهینه‌تر عمل می‌کند. پیتر وولی در توییتر خود گفت:

تصور کنید که شرکتی برای محافظت از ذخایر کیف پول سرد خود از آدرس‌های چند امضایی ۲ از ۳ کلید با ۳ عامل اجرایی استفاده کند. یکی از عوامل اجرایی چینش چندامضایی قفل شده به همراه رمز عبور دو کلمه‌ای خود را دارد. چرا این چینش به تنهایی نتواند یکی از شرکت‌کنندگان چندامضایی را مشخص کند؟ پژوهش و انرژی زیادی بر روی گسترش کارآمدی بلاک چین در جهت پشتیبانی از برنامه‌های پیچیده‌تر صرف می‌شود، اما احساس می‌کنم که فراموش کرده‌ایم از این قابلیت‌ها در روشی دسترس‌پذیرتر، سازنده‌تر و تحلیل‌پذیرتر که عملا امروزه غیرممکن است، استفاده کنیم.

تحلیل اسکریپت ساده‌تر می‌شود

وولی در ردیت توضیح داد که مینی‌اسکریپت بازسازی فرمول اسکریپت بیت کوین محسوب می‌شود و در حالی که از زبان اسکریپت یکسانی بهره می‌برد، به کیف پول‌ها و سایر نرم‌افزارها امکان ساخت و تحلیل اسکریپت‌ها را به صورت بهینه‌تر خواهد داد.

همچنین این توسعه‌دهنده در پستی تفاوت کد یکسانی از اسکریپت بیت کوین را با مینی‌اسکریپت مقایسه کرد.

خالق سگویت زبان جدیدی را برای قراردادهای هوشمند بیت کوین معرفی کرد

در حال حاضر مینی‌اسکریپت در زبان‌های برنامه‌نویسی سی پلاس‌پلاس و راست پیاده‌سازی شده است. وولی همچنین توضیح داد که مینی‌اسکریپت برای بیت کوین کنونی طراحی شده و اعمال آن به هیچگونه تغییری در اجماع نیاز نخواهد داشت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]



منبع خبر

ادامه مطلب
تبلیغات roozbox

نظر شما چیه؟

    برترین ها